الگوریتم پنگوئن گوگل در 24 آپریل 2014 طرح ریزی شد و به واسط آن بسیاری از طراحی سایت ها که از طریق روش های سئو کلاه سیاه black hat و بک لینک ها اسپمی و غیرطبیعی رنکینگی را در میان دیگر طراحی وب سایت ها بدست آورند از نتایج گوگل حذف و به نوعی پنالتی شدند. در طول زمان گوگل الگوریتم پنگوئن خود را در جهت بهبود رنکینگ طراحی سایت ها و تقویت اصول سئو سایت و بهینه سازی سایت ایجاد نمود و همواره از انتشار جزییات تغییراتی که در الگوریتم پنگوئن و یا دیگر الگوریتم های خود اعمال می نماید ممانعت می نماید.

به روز رسانی الگوریتم پنگوئن در سئو سایت

در 25 می 2012 گوگل به روز رسانی دیگری در الگوریتم گوگل ایجاد نمود که به الگوریتم پنگوئن 1.1 معرفی شد. به موجب الگوریتم پنگوئن گوگل، طراحی سایت هایی که از طریق خرید لینک و بک لینک ها در حجم زیاد و در فرمت غیر طبیعی رنکینگی در میان طراحی وب سایت ها بوجود آورند را به عنوان فاکتوری در سئو منفی محسوب نمود. لینک های اسپمی ، خرید بک لینک های بی کیفیت در حجم زیاد ، لینک گذاری غیر طبیعی تمامی فاکتورهایی است که موجب پنالتی شدن طراحی سایت به واسط الگوریتم پنگوئن گوگل می شود. پنگوئن 3 در 3 اکتبر 2012 انتشار یافت که حدود 2.3 درصد نتایج جستجو را تغییر داد. پنگوئن5 نیز در 4 اکتبر 2013 هویت یافت. پنگوئن6 نیز در 17 اکتبر 2014 به روز رسانی شد و حدود 1 درصد رنکینگ طراحی سایت ها را تغییر داد.

الگوریتم پنگوئن گوگل در سئو چیست

جهت گیری سئو سایت در الگوریتم پنگوئن

با توجه به مطالب بیان شده حال اصول سئو سایت و استراتژی بهینه سازی سایت چگونه گام های خود را در جهت بهبود رنکینگ طراحی سایت بردارد بطوریکه منجر به پنالتی شدن و اعتباردهی منفی طراحی سایت شما از دید گوگل نشود. پروفایل لینک سازی شما یا همان لینک بیلدینگ طراحی سایت شما مبحثی است که تحت عنوان استراتژی لینک سازی بیان می شود. حذف لینک های اسپمی از پروفایل لینک بیلدینگ و درج لینک و لینک سازی به طور منظم و پیوسته می تواند اصل اساسی در استراتژی لینک سازی می باشد. از خرید لینک های بی کیفیت در حجم زیاد بپرهیزید و به تعداد صفحاتی که لینک طراحی سایت شما درج می شود توجه ننمایید بلکه کیفیت بک لینک و اعتباری طراحی وب سایت که لینک و بک لینک شما در آن درج می شود تمرکز نمایید.