چه تفاوتی میان خرید لینک و استراتژی لینک سازی در سئو وجود دارد؟ استراتژی لینک سازی در طراحی سایت و بک لینک دهی چه تفاوتی با خرید لینک دارد. در پاسخ به این سوالات می بایست بیان نمود که خرید لینک و بک لینک اغلب با پروسه خرید لینک از دیگر طراحی سایت ها محسوب می شود که اگر به طور اصولی این پروسه خرید لینک انجام نشود تاثیر منفی خواهد داشت و حتی خود پروسه خرید لینک اثرگذاری لازمه و مطلوب را در سئو سایت و بهینه سازی سایت نخواهد داشت. در ادام هبه تشریح موضوع خرید لینک و تفاوت آن با استراتژی لینک سازی و لینک بیلدنیگ خاوهیم پرداخت.

اهمیت استراتژی لینک سازی و لینک بیلدینگ

استراتژی لینک سازی و لینک بیلدینگ پروسه ای مداوم و پیوسته می باشد که در آن طیف گسترده ای از لینک در انواع مختلف و در طراحی سایت های مختلف و همچنین با کلمات کلیدی مختلف مربوط به طراحی وب سایت را شامل می شود. در پروسه استراتژی لینک سازی تنها به یک نوع لینک یعنی درج لینک در فوتر و یا کنار صفحه که اغلب به صورت پولی می باشند تمرکز نمی شود بلکه ایجاد لینک در محتوا بصورت انتشار خبر، انتشار مطالب در فروم ها، درج کامنت و برجا گذاشتن لینک طراحی وب سایت خود در آن، فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتشار مطالب در آن و دیگر محیط های ممکن برای درج لینک، در پروسه کاری قرار می گیرد و این امر به صورت موادم و پیوسته انجام می شود نه مانند خرید لینک بصورت یکباره و در حجم زیاد که اثر منفی را در سئو سایت خواهد داشت.

چرا خرید لینک می تواند مضر باشد

خرید لینک اگر با تکنیک و اصول خاص همراه نشود نه تنها اثر مثبت نخواهد داشت بلکه می تواند بر سئو سایت و پروسه بهینه سازی سایت تاثیرگذاری منفی را ایجاد نماید. خرید لینک در حجم زیاد که اغلب به صورت لینک های بی کیفیت باشند اثرگذاری منفی را در سئو وب سایت می گذارد و منجر به پنالتی شدن طراحی سایت خواهد شد. فلذا در صورتی که تصمیم به خرید لنک دارید این پروسه را با خرید لینک هایی که اعتبار بالاتری از طراحی وب سایت شما دارند همراه نمایید و نیز حجم و تعداد آن را در نظر داشته باشید و همچنیین در کنار آن آیتم های لینک سازی دیگر که در دیگر طراحی سایت ها میسر می باشد را نیز مورد توجه و نظر قرار دهید.