با گسترش بهره گیری از اینترنت ساخت سایت و توسعه سایت پایه ترین گام در راستای دستیابی به بازاریابی اینترنتی می باشد. شرکت ها و کسب وکارها به منظور راهیابی به فضای رقابتی مجازی به ساخت سایت و طراحی سایت اقدام می نمایند و با شکستن محدودیت های زمانی و مکانی سطح تجاری خود را گسترش می دهند.

مراحل ساخت سایت

ساخت سایت متناسب با نیاز کاربران طرح ریزی می شود. اینکه کاربران در راستای چه اهدافی و با چه سطحی از نیازمندی اقدام به طراحی وب سایت و ساخت سایت می نمایند تمامی در پروسه ساخت سایت تاثیرگذار می باشد.اهداف تجاری، بازرگانی، شخصی،آموزشی و غیره تمامی می توانند انگیزه های لازم برای ساخت سایت را ایجاد نمایند. پروسه ساخت سایت متناسب با نیازمندی و قابلیت های مورد انتظار، سطح مرتبطی از بودجه را دربر می دارد. خرید هاست و دامین اولین گام در پروسه ساخت سایت می باشد. در گامی بعدی نیازمندی به طراحی سایت با توجه به نیازها و خواسته ها صورت می پذیرد.

مزایای ساخت سایت

ساخت سایت به منزله ورود به فضای مجازی و تقویت بازاریابی اینترنتی می باشد. با گسترش مفهوم تجارت الکترونیکی افراد و صاحبان کسب وکار به دنبال بدست آوردن سهم خود از بازار آنلاین در فضای اینترنتی و سایبری می باشند. درج اطلاعات از خدمات و محصولات کسب وکارها با اقدام به ساخت سایت و طراحی سایت، به مانند مبلغی برای شرکت ها خواهد بود که امور بازاریابی را به صورت قدرتمند اعمال می نماید. بخش بازاریابی شرکت ها همواره بحث برانگیز و چالش زا بوده است. اینکه چگونه شرکت ها بتوانند به سودآوری و کسب درآمد مورد انتظار خود و یا حتی بیشتر از تصور دست یابند دغدغه خاص مدیران صنایع می باشد. با گسترش بهره گیری از اینترنت مفهوم بازاریابی دچار تحولی عظیم گردید بطوری که مفهوم بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیکی موفق، به مقوله مهم و قابل تامل برای کسب و کارها تبدیل گرید. مدیران کسب وکار در راستای بدست آوردن فرصت های جدید به ساخت سایت و طراحی سایت اقدام نمودند تا در تقابل با رقبای موجود در صنعت خود، اقدامی همتراز و یا حتی پیشگام تر را اعمال نموده باشند.